Aktuality




19.03.2020 publikoval Lukáš Hejkrlík

Novinky z ohledem na vládní opatření

Vážení klienti,

prosím přečtěte si prosím pozorně níže uvedené články. Reagujeme tak na časté dotazy, které v tuto chvíli máte.

Liberační balíček

 

Ministerstvo financí (dále jen „MF“) vydalo tzv. Liberační balíček. To co zaznívá v mediích, zcela nevystihuje záměr MF a praxe je zcela jiná, proto Vám chceme tento balíček představit. Není pravda, že PODÁNÍ daňového přiznání a zaplacení daně se odkládá pro fyzické a právnické k 1.7.2020. Termín bez odkladu daňovým poradcem je stále do 1.4.2020. MF pouze odpustí pokuty za pozdní podání nebo zaplacení daně. Otázkou však je, jestli v budoucnu nebude chtít správce daně požadovat důkazy, proč daný podnikatel nepodal a nezaplatil daň v termínu, tj. 1.4.2020.

Odevzdání daně z příjmu fyzických osob

Správce daně (dále jen „SD“) omezil na všech svých územních pracovištích úřední hodiny. Dle našich zkušeností úřední osoby již nepotvrzují kopie daňových přiznání jako tomu bylo dříve a to zejména kvůli rychlejšímu odbavení daňových subjektů. Jelikož jsme si vědomi, že naši klienti v budoucnu budou potřebovat ověřené přiznání např. kvůli hypotéce, není pro nás tento proces akceptovatelný. Proto těm OSVČ, kteří kvůli koronaviru dodali doklady déle, nebo již u nás neměli možnost přiznání podepsat a nemají datovou schránku navrhujeme následující postup:

1) Přiznání pošleme na místně příslušný finanční úřad poštou, jako potvrzení bude sloužit doručenka z pošty. Otázka však je, jak budou ještě otevřené pošty, které již také avizují omezení pracovní doby. Potvrzení od pošty však není dostačující doklad o podání, na kopii vždy bude chybět razítko finančního úřadu.

2) Přiznání Vám pošleme elektronickou formou (emailem) a vy si jej podáte sami.

3) Vytvoříme pro Vás plnou moc, kterou podepíšeme a poštou zašleme na místně příslušný finanční úřad. Tímto krokem pak můžeme podat Vaše přiznání skrz naší datovou schránku a mít tak potvrzení o podání.

Všechny tyto výše zmíněné postupy jsou zcela v naší režii. Na to, jakou formou chcete podání realizovat se Vás bude tázat náš zaměstnanec.

Přehledy na OSSZ a ZP vč. placení

Ministerstvo sociální věcí stále neodložilo podání a placení sociálního a zdravotního pojištění pro OSVČ. Termín podání a placení je tedy stále 30.4. – 4.5.2020!

Termíny pro DPH

Termín pro podání DPH a dalších tvrzení s tím spojené jsou stále dle nastavených pravidel do 25. dne následujícího měsíce. Proto budeme stále apelovat na klienty, aby své doklady pro zpracování dodali včas.

Posečkání daně

 

Klient může SD požádat o posečkání daně, tzn. např. o rozložení DPH na splátky, nebo navrhnout jiný termín. Žádost musí však mít veškeré náležitosti, tzn. popis problému, doložení účetních výkazů, bankovních výpisů atd. Již dnes víme, že pokud má klient např. v pokladně 1 mil. Kč a požádá o posečkání daně, protože mu zavřeli např. restauraci, SD této žádosti nevyhoví! Žádosti se musí psát individuelně a nyní dle Liberačního balíčku není třeba platit žádný poplatek. Pokud budete potřebovat zažádat o posečkání daně, prosím napište e-mail na lukas.hejkrlik@benecb.cz s tím, že my vyhodnotíme, jaké máme šance s žádostí. Upozorňujeme však, že tento úkon je pro nás víceprací, za kterou si budeme účtovat 1 000,- Kč.

Problémy se zaměstnanci

Chápeme Vaše obavy ohledně Vašich zaměstnanců. Jelikož mnoho provozů je zavřeno nebo nemůžou svoji práci vykonávat v zahraničí, dostáváme plno otázek ohledně řešení. Možnosti ohledně tohoto problému shrnuli kolegové z jiné daňové kanceláře zde. My níže shrneme možnosti a doplníme o další.
1) Zaměstnanec může pracovat Home office – náleží mu plná mzda

2) Zaměstnanec si může čerpat dovolenou. Zaměstnavatel může nařídit zaměstnanci dovolenou písemně a to alespoň 14 předem, není-li ve firemních směrnicích doba stanovena jinak. POZOR, se směrnicemi musí být zaměstnanec seznámen a musí stvrdit svým podpisem seznámení! – finančně mu ale zaplatíte stejně, jako kdyby byl v práci.

3) Zaměstnanci můžete přidělit jinou práci, pokud spadá do druhu práce sjednané v pracovní smlouvě. Typicky se bude jednat např. o skenování a třídění dokumentů v účetní firmě apod. – zaměstnanci náleží stejná mzda.

4) Zaměstnance můžete převést na jinou pracovní pozici, tzn. číšník může dělat pomocnou sílu v kuchyni, aby restaurace zajistila alespoň rozvoz jídel! POZOR, se změnou pracovní náplně musí opět zaměstnanec souhlasit a stvrdit to písemně! – zaměstnanci náleží stejná mzda.

5) Dohodnout se zaměstnancem na neplaceném volnu. O neplacené volno musí však zažádat sám zaměstnanec a nelze mu jej nařídit. Neplacené volno má však dopad na počítání důchodu, nemocenskou apod.! – zaměstnanci nevyplácíte po dobu neplaceného volna žádnou mzdu. Musí se však minimálně dopočítat minimální zdravotní pojištění, které Vám zaměstnanec bude dlužit a které za něj musíte odvést.

6) Domluvit se se zaměstnancem na zkrácení pracovního úvazku. S tím však musí zaměstnanec souhlasit. – sníží se odvodová povinnost i mzda zaměstnance

7) V případě, že má zaměstnanec děti do 10 let, může si zažádat o ošetřovné. V tom případě platí zaměstnanci OSSZ 60% z průměrného výdělku a to ode dne nástupu na ošetřovné po celou dobu trvání ošetřovného v rámci nouzového stavu.

8) V případě, že je zaměstnanec doma na povinné karanténě, náleží zaměstnanci 60% náhrady mzdy po dobu prvních 14 kalendářních dnů. Od 15. dne platí náhradu OSSZ.

9) Pokud budete chtít se zaměstnancem rozvázat pracovní poměr, vše závisí na podmínkách, v tomto případě raději vše konzultujte s Vaší mzdovou účetní nebo s jednateli.

Pokud nemá Vaše společnost žádnou možnost z výše uvedeného, náleží zaměstnanci podle §208 Zákoníku práce plná mzda! Je tu však možnost, kdy se v rámci vnitřní směrnice, kterou musí akceptovat a podepsat všichni zaměstnanci, dá snížit výplata mzdy na 60% průměrného výdělku. Jedná se o částečnou nezaměstnanost, kdy zaměstnavatel nemůže přidělovat zaměstnancům práci v rozsahu týdenní pracovní doby z důvodu dočasného omezení odbytu jeho výrobků nebo omezení poptávky po jeho službách. (§209, odst. 2, zákoníku práce).

Půjčka COVID

Půjčka COVID je možností pro podnikatele zapůjčit si za určitých podmínek od státu bezúročnou půjčku s odkladem splátek. Podmínky pro splnění zápůjčky jsou vázány zejména na dosavadní situaci a není 100% jisté, jestli danou půjčku podnikatel dostane. Z ekonomického pohledu není tato půjčka řešením Vaší finanční situace, protože úvěr se bude muset splatit! Pokud budete trvat na součinnosti s naší kanceláří, budeme si za jednotlivou žádost účtovat poplatek 1 000,- Kč.

Práce v BENE

Naši zaměstnanci pracují v běžném režimu a to jak přímo v sídle společnosti tak home office. Pobočku Na Zlaté stoce jsme museli na základě opatření Vlády ČR uzavřít a zaměstnance stáhnout do sídla naší společnosti. Prosíme tímto všechny klienty, aby brali ohled na delší odezvu z naší strany, od zpracování daňových přiznání jsme se bohužel museli přesunout k řešení aktuální situace Vás všech, a to jak z ekonomického pohledu tak problému zaměstnanců, žádostí apod.

 


Zpět




Sídlo firmy

BENE CB spol. s r.o.
E. Rošického 460/12
370 05 České Budějovice
SKYPE jméno: Firma BENE CB spol. s r.o.
E-mail: office@benecb.cz

IČO: 26020718
DIČ: CZ26020718
vedená v OR u KS České Budějovice, oddlíl C vložka 9344

Provozní doba

Pondělí - čtvrtek 08:00 - 16:00
Pátek 08:00 - 13:30
Polední pauza 11:00 - 12:00

Napište nám

Zásady ochrany osobních údajů

Informace o cookies

BENE CB spol. s r.o.

Všechna práva vyhrazena © 2018