Aktuality
Elektronické podávání DPH od 01.01.2014
Od 01.01.2014 vzniká povinnost všem právnickým osobám podávat přiznání k DPH pouze elektronicky. Tato povinnost však platí i pro FO, u kterých je podmínkou přesáhnutí jejich obratu za 12 bezprostředně po sobě jdoucích měsíců 6 milionu Kč. Ale i FO si může při nesplění této podmínky zvolit podávání DPH elektronicky. Od začátku roku se bude vedle elektronického podávání souhrného hlášení a režimu přenesení daňové povinnosti, podávat i přiznání k DPH a to včetně dodatečného či opravného tvrzení. Pro podnikatele, plátce DPH, to znamená v první řadě včasné dodání veškerých podkladů pro zprcování DPH, které se pdává a je i splatné splatné k 25 dnu následujícího měsíce pro měsíční plátce DPH a k 25.01., 25.04., 25.07., 25.10. pro čtrvletní pláce DPH (v případě že den splatnosti vychází na sobotu, neděli nebo svátek, posouvá se splatnost podat a odvést daň na následující pracovní den). Dalším krokem je vygenerování souboru ve formátu xml., který musí být následně odeslán přes daňovou schránku právnické či fyzické osoby.
„Vygenerování soboru xml. zajistíme za vás. Vy pouze odešlete tento soubor ze své datové schránky“
V případě, že podání bude obsahovat nesrovnalosti, finanční úřad kontaktuje naší společnost, která je uvedena jako zpracovatel daného přiznání.
Jak správně postupovat při odesílání datových vět?